ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΤΟΠΙΚΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ 12-2-2023 «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΑΓΚΑΛΙΑ»

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ 122-2023

«ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΑΓΚΑΛΙΑ»

Ὅλα τά εἶχε στό πατρικό του σπίτι νέος τῆς σημερινῆςΕὐαγγελικῆς περικοπῆς. Καί ἄνεση καί πλούτη καί στοργή πολλή. Κι ὅμως ὅλα τοῦ φαίνονταν στενά καί μονότονα κι ἡ πατρική ἀγάπησκλαβιά. Γι’ αὐτό τελικά ἀπαίτησε ἀπερίφραστα τό μερίδιο τῆςκληρονομιᾶς. «Πατέρα, δός μου ,τι ἀπτήν περιουσία σου μοῦἀναλογεῖ. Κι’ ὑστέρα ἀπό λίγες μέρες μάζεψε τά πάντα καί ταξίδεψε σέ χώρα μακρινή. Ἐκεῖ σπατάλησε τήν περιουσία του ζώντας ἄσωτα, σπάταλα».

Ἡ σημερινή παραβολή ποκαλύπτει τή βαθύτερη φύση τῆςἁμαρτίας, πού εἶναι ἀνταρσία τοῦ ἀνθρώπου κι ἡ τελική παραπλάνησή του. Στόν παραλογισμό αὐτόν τοῦ ἀσώτου τά πράγματα ἔχουν χάσει τίς ὀρθές σχέσεις κι ἀναλογίες τους. Ἡ ἁμαρτία παίρνει τό πινέλο τῆς φαντασίας καί ἀλλοιώνει τήν ὄψη τῶν πραγμάτων. Τόνλόγο καί τίς ντολές τοῦ Θεοῦ τίς παρουσιάζει σάν βαρειές λυσῖδες, τή θαλπωρή καί τήν εἰρήνη τῆς χριστιανικῆς ζωῆς ἀνάξιες λόγου, τήνπείρα καί τίς συμβουλές τῶν παλαιότερων ἀπαρχαιωμένες ἀντιλήψεις. Τό κυριότερο ὅμως, καταστρέφει τήν προσωπική σχέση μέ τόν Θεό-Πατέρα. Ὁ ἄνθρωπος ἀπαιτεῖ πἘκεῖνον ὅ,τι μπορεῖ νά πάρει, γεία, δύναμη, μυαλό, δημιουργικότητα, ἀπόλυτη ἐλευθερία, γιά νά τάχρησιμοποιήσει μακρυά Του.

Πυρήνας τς μαρτίας εναι τό σπάσιμο τς προσωπικς παφςμέ τόν Θεό, περιφρονητική κμετάλλευση τς γάπης Του. Θέλω τάπλούτη Σου, δέν θέλω σένα. Θέλω τά «γαθά» Σου, χι τό πρόσωπό Σου. Κάθε πλγμα κατόπιν στίς νθρώπινες σχέσεις εναι συνέχεια κιποτέλεσμα το φετηριακο ατο τραυματισμο τς γάπης. ργότερα ο φίλοι του θά το φερθον πως φέρθηκε στόν Πατέρα του. Θά τόν γκαταλείψουν. Θέλουμε τά πλούτη σου χι σένα.

Τήν τραγικότητα τς καταστάσεως ατς ποκαλύπτει παραβολή μέ ρεμο τόνο, ταν στή συνέχεια ναφέρει, «ες αυτόν δέλθών». Μέχρι τότε δηλαδή νεώτερος γιός ταν «κτός αυτο», βρισκόταν σέ μία κατάσταση παρανοϊκή. διάσπαση τςπροσωπικότητος, τρέλα σέ ποικίλες μορφές, συμπορεύεται μέ τήνμαρτία.  Σέ ποχή μάλιστα νταρσίας κατά το Θεοῦ, πως δική μας, γίνεται χαρακτηριστικότερη ψη τς νθρώπινης ζως.

πάρχει μως κάτι λπιδοφόρο σ΄ ατή τήν νάλυση τς μαρτίας, τό «ες αυτόν δέ λθών». ἀνθρωπος χει λα τά περιθώρια νάξεπεράσει τό κύκλωμα τῆς παραφροσύνης. Καί ἄσωτος τόξεπέρασε. λθε «ες αυτόν». Βρῆκε τόν πραγματικό ἑαυτό του,ξαναβρίσκοντας τήν προσωπική σχέση μέ τόν πατέρα του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *