ΥΓΕΙΑ

Οι κυρώσεις στο πλήρωμα αθωώνουν τους πραγματικούς υπαίτιους


Το θλιβερό και βαθιά ντροπιαστικό περιστατικό στη Θάσο, με το επιβάτη σε αμαξίδιο που αναγκάστηκε να ταξιδέψει στο γκαράζ του πλοίου, έχει προκαλέσει την οργή των ατόμων να αναπηρία.

Η απαράδεκτη συμπεριφορά του προσωπικού των πλοίων στα άτομα με αναπηρία φαίνεται να αποτελεί «κανονικότητα» για χιλιάδες ανθρώπους στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το ελληνικό καλοκαίρι στιγματίζεται από περιστατικό ντροπής εις βάρος αναπήρου επιβάτη. Αυτή τη φορά στη Θάσο, σε γραμμή του πορθμείου Θάσου – Κεραμωτής. Ατομο με κινητική αναπηρία αναγκάστηκε να ταξιδέψει μέσα στο γκαράζ πλοίου, εν μέσω καύσωνα, εξαιτίας της ανυπαρξίας υποδομών πρόσβασης.

Παρότι υπήρξε τιμωρία του πλοιάρχου και μελών του πληρώματος, το γεγονός πυροδότησε εύλογες αντιδράσεις, αφού –όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του αναπηρικού κινήματος– το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο, αλλά συστηματικό.

Άτομα με αναπηρία (ΣΕΑΑΝ): «Όχι μόνο μας προσβάλλει, αλλά μας εκθέτει σε τεράστιους κινδύνους»

Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) προχώρησε σε παρέμβαση, εκδίδοντας μια οργισμένη ανακοίνωση.

Συγκεκριμένα, ο Νέστορας Ξυλάς, κινητικά ανάπηρος, μέλος της πανελλαδικής γραμματείας της ΣΕΑΑΝ και Γραμματέας στην Περιφερειακή Ομοσπονδία Βορείου Αιγαίου ΑμεΑ, τοποθετήθηκε με σκληρή γλώσσα για το περιστατικό:

«Οι κυρώσεις στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα αθωώνουν τους πραγματικούς υπαίτιους, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα. Έτσι, όχι μόνο δεν αλλάζει η κατάσταση, αλλά συγκαλύπτονται οι πραγματικές αιτίες και οι ευθύνες της εταιρίας. Διατηρείται το απαράδεκτο καθεστώς τα πλοία να παραμένουν απροσπέλαστα!»

«Το τεράστιο πρόβλημα του να ταξιδεύεις σε γκαράζ και μάλιστα σε συνθήκες καύσωνα, όχι μόνο μας προσβάλλει ως ανάπηρους, αλλά μας εκθέτει σε τεράστιους κινδύνους. Είναι δείγμα της βαρβαρότητας που επικρατεί στο όνομα του κυνηγητού του κέρδους των ακτοπλόων, που λειτουργούν ως κράτος εν κράτει, και δείγμα των σκηνικών γαλέρας πίσω από τη βιτρίνα του τουρισμού, της «ατμομηχανής της ανάπτυξης»».

Ο Ξυλάς υπογράμμισε ότι το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο:

«Σε πολλά πλοία δεν υπάρχουν κατάλληλες ράμπες, αναβατόρια, σύγχρονα αμαξίδια, εξειδικευμένο προσωπικό βοήθειας σε ΑμεΑ, επαρκής αριθμός καμπινών ΑμεΑ, τουαλέτες, εσωτερική υποδομή προσβασιμότητας. Πολλά από αυτά ισχύουν και σε πλοία που υποτίθεται ότι έχουν κάποιες υποδομές», τονίζει.

Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει:

«Όλα αυτά δεν διορθώνονται με «κυρώσεις», αλλά με την απαίτηση όλα τα πλοία να γίνουν προσβάσιμα με τις ανάλογες μετατροπές και την ύπαρξη ειδικευμένου προσωπικού», επισημαίνει ο κ. Ξυλάς και προσθέτει:

«Προσβασιμότητα σημαίνει και πιο φθηνό εισιτήριο, το οποίο αυξάνεται διαρκώς για να μη θιγούν τα κέρδη. Καλά τα πανηγύρια για την αύξηση του τουρισμού, όμως η πραγματικότητα λέει πως το 50% των Ελλήνων δεν θα κάνουν διακοπές. Ακόμα μεγαλύτερο το ποσοστό ανάμεσα στους ανάπηρους, τους χρόνιους πάσχοντες και τις οικογένειές τους από τα φτωχά λαϊκά στρώματα», σημειώνει ο γγ της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Βορείου Αιγαίου ΑμεΑ.

«Η οργάνωση, ο αγώνας και η αλληλεγγύη είναι η μόνη διέξοδος. Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», καταλήγει.



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *