ΥΓΕΙΑ

Πάνω από 70.000 κλήσεις από τον πρώτο ενάμιση μήνα – Σύντομα ραντεβού και για τα νοσοκομεία


H νέα «πύλη» εξυπηρέτησης των πολιτών για θέματα Υγείας, ο αριθμός 1566, έχει ήδη μπει δυναμικά στην καθημερινότητα, συγκεντρώνοντας σχεδόν 50.000 κλήσεις μέσα στον πρώτο μήνα λειτουργίας του.

Η τηλεφωνική γραμμή, που τέθηκε σε λειτουργία στα μέσα Ιουλίου, αντικαθιστά δεκάδες διάσπαρτους αριθμούς που χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα οι πολίτες και φιλοδοξεί να αποτελέσει το μοναδικό σημείο επαφής με τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εκτός από τον αριθμό 166 του ΕΚΑΒ, που παραμένει.

Ήδη, οι πολίτες μπορούν μέσω του 1566 να κλείνουν ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, να παίρνουν πληροφορίες για προγράμματα πρόληψης και να λύνουν απορίες για υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι η ένταξη των ραντεβού των δημόσιων νοσοκομείων, μια αλλαγή που αναμένεται να μειώσει σημαντικά την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται σήμερα όσοι προσπαθούν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υγείας, η διαδικασία θα ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και θα γίνει σταδιακά, καθώς αφορά περισσότερα από 100 νοσοκομεία σε ολόκληρη τη χώρα. Όταν ολοκληρωθεί, ο πολίτης θα μπορεί με ένα μόνο τηλεφώνημα να προγραμματίζει τόσο πρωινά όσο και απογευματινά ραντεβού στο ΕΣΥ.

Παράλληλα, η γραμμή 1535 που χρησιμοποιείται σήμερα θα καταργηθεί.

Το χάος του σημερινού συστήματος

Η ανάγκη για ενοποίηση των γραμμών προκύπτει από την εικόνα κατακερματισμού που επικρατεί σήμερα.

Όσοι τηλεφωνούν στο 1535 ή μπαίνουν στην αντίστοιχη πλατφόρμα για να κλείσουν ραντεβού συχνά διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αυτό συμβαίνει γιατί πολλά νοσοκομεία καταρτίζουν το πρόγραμμά τους μόνο στο τέλος κάθε μήνα, χωρίς ωστόσο ο πολίτης να έχει επίσημη ενημέρωση γι’ αυτό. Έτσι, ενώ μπορεί να υπάρξει «παράθυρο» διαθεσιμότητας τις τελευταίες μέρες κάθε μήνα, οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν και ταλαιπωρούνται αναζητώντας λύση.

Επιπλέον, δεν έχουν ενταχθεί όλα τα νοσοκομεία στη γραμμή 1535, με αποτέλεσμα οι πολίτες να αναγκάζονται να απευθύνονται απευθείας στο τηλεφωνικό τους κέντρο, μπαίνοντας σε κύκλο αναμονής και πολύωρης επικοινωνίας με διαφορετικούς υπαλλήλους. Η νέα υπηρεσία υπόσχεται να βάλει τέλος σε αυτήν την κατάσταση.

Οι υπηρεσίες που προσφέρει ήδη το 1566

Στην πρώτη φάση λειτουργίας του, ο αριθμός παρέχει πέντε βασικές κατηγορίες εξυπηρέτησης:

  • Ραντεβού με συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ και δημόσιες δομές Υγείας.
  • Προγραμματισμό διαγνωστικών εξετάσεων.
  • Ενημέρωση για εφημερεύοντα νοσοκομεία και φαρμακεία.
  • Πρόσβαση σε πληροφορίες για τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις του προγράμματος «Προλαμβάνω».
  • Συνταγογράφηση φαρμάκων και εξετάσεων, καθώς και λοιπές υπηρεσίες που σχετίζονται με το ΕΣΥ.

Παράλληλα, μέσω του 1566 μπορεί κανείς να ενημερωθεί για τα απογευματινά χειρουργεία, τις λίστες αναμονής και το κόστος τους, ενώ υπάρχει ειδική επιλογή για ζητήματα ΕΟΠΥΥ όπως οι κατ’ οίκον παραδόσεις Φαρμάκων Υψηλού Κόστους.

Εξυπηρετούνται επίσης, αιτήματα για την ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης και θέματα ταξιδιωτικής ιατρικής.

Καινοτομία: Το κράτος καλεί τον πολίτη

Η μεγάλη καινοτομία του νέου συστήματος είναι ότι για πρώτη φορά η ίδια η γραμμή θα καλεί τους πολίτες.

Στόχος είναι η ενεργή ενημέρωση για τα προγράμματα πρόληψης στα οποία έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν δωρεάν, όπως μαστογραφία, τεστ Παπανικολάου ή εξετάσεις για τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Με αυτόν τον τρόπο το κράτος περνάει από την παθητική ενημέρωση στη δράση, προσπαθώντας να καθιερώσει μια νέα κουλτούρα πρόληψης στη χώρα.

Η διαδικασία κλήσης είναι απλή: ο πολίτης καλεί το 1566, ακούει το ηχογραφημένο μήνυμα με τις διαθέσιμες επιλογές, πληκτρολογεί το αντίστοιχο νούμερο και στη συνέχεια συνδέεται με εκπρόσωπο που ολοκληρώνει την εξυπηρέτηση.

1566: Το χρονοδιάγραμμα της πλήρους ανάπτυξης

Η ένταξη των νοσοκομειακών ραντεβού στο σύστημα είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα. Από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, με την εισαγωγή νέων υπηρεσιών πληροφόρησης και την παρουσία field officers που θα καθοδηγούν τους πολίτες μέσα στις δομές Υγείας.

Η τρίτη και τελευταία φάση αναμένεται να ολοκληρωθεί στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2026, όταν στο 1566 θα συγκεντρωθούν όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του.

Η δυναμική του συστήματος είναι υψηλή: μπορεί να εξυπηρετεί έως 11.000 κλήσεις την ημέρα με χρόνο ανταπόκρισης λίγων δευτερολέπτων. Το πρώτο δείγμα, με τις 70.000 κλήσεις σε μόλις ένα μήνα, δείχνει ότι οι πολίτες έχουν ήδη αγκαλιάσει το νέο εργαλείο.

Η μετάβαση σε ένα ενιαίο σύστημα κρίνεται καθοριστική, καθώς μέχρι σήμερα οι πολίτες συχνά ένιωθαν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν λαβύρινθο τηλεφώνων και άκαρπων αναμονών. Το 1566 φιλοδοξεί να αποτελέσει όχι μόνο εργαλείο εξυπηρέτησης, αλλά και έναν δίαυλο επικοινωνίας μέσα από τον οποίο το κράτος θα προσεγγίζει τους πολίτες με ευκολία και συνέπεια.

 



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *