Πάνω από 1 στους 3 ασθενείς ανταποκρίθηκε στην αξιολόγηση του ΕΣΥ και απάντησε στο SMS

Θετικά αποτιμά το Υπουργείο Υγείας την ανταπόκριση των πολιτών στο νέο σύστημα αξιολόγησης του ΕΣΥ, το οποίο έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 14/07/2025.
Έναν πρώτο απολογισμό των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας έκανε ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.
Με έμφαση στη λειτουργικότητα των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, την αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς και την ενίσχυση των αεροδιακομιδών στα νησιά, παρουσίασε τον πυρήνα του σχεδίου του Υπουργείου Υγείας, το οποίο – όπως τόνισε – έχει στο επίκεντρο τον πολίτη.
Μιλώντας στην εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, τόνισε πως η αξιολόγηση των νοσοκομείων περνά πλέον στα χέρια των ίδιων των πολιτών. Όπως αποκάλυψε ο Υφυπουργός, τα πρώτα SMS έχουν σταλεί και περισσότεροι από 1 στους 3 απάντησαν (πάνω από το 30%). Η συμμετοχή θεωρείται ενθαρρυντική, όπως είπε.
«Είναι πολύ καλό για τις πρώτες ημέρες και θα έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα σε λίγο χρόνο», ανέφερε συγκεκριμένα και ξεκαθάρισε:
«Η αξιολόγηση δεν είναι ούτε καταγραφή γνώμης ούτε δημοσκόπηση, είναι εργαλείο διοίκησης. Αυτό σημαίνει ότι όταν παίρνουμε από την εμπειρία των ασθενών, για παράδειγμα, ότι το φαγητό δεν είναι καλό, θα πρέπει να υπάρξει χρόνος αντίδρασης και να διορθωθεί. Αν το πρόβλημα συνεχίζει, ναι θα υπάρξουν ποινές και μπορεί να φτάσουμε μέχρι και παύση διοικητή».
Αεροδιακομιδές και προσλήψεις διασωστών: Ενισχύσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου
Εν όψει καλοκαιριού, το σχέδιο του Υπουργείου περιλαμβάνει αύξηση της διαθεσιμότητας σε αεροδιακομιδές.
«Έχουμε ένα επιπλέον αεροπλάνο, ένα επιπλέον ελικόπτερο και επίκειται και άλλο», σημείωσε ο Υφυπουργός, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόσληψη 300 διασωστών για το ΕΚΑΒ τον τελευταίο μήνα. Οι βάρδιες έχουν αυξηθεί κατά 10%, κυρίως στα νησιά. Παράλληλα, με τα νέα κίνητρα, όπως είπε, από τις 300 “άγονες” θέσεις γιατρών καλύφθηκαν ήδη τα 2/3.
Κλείνοντας, ο κ. Θεμιστοκλέους επανέλαβε ότι όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις συνδέονται με έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό. «Στο κέντρο βρίσκεται ο πολίτης και η ποιότητα των υπηρεσιών Υγείας», δήλωσε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα μιας διοίκησης που – τουλάχιστον στα λόγια, εμφανίζεται αποφασισμένη να επενδύσει σε μετρήσιμα αποτελέσματα και διαφάνεια.
Το «βραχιολάκι» στα Επείγοντα: Από τον Ευαγγελισμό στο Αττικό
Ένα από τα βασικά εργαλεία που, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, στοχεύουν στην άμεση αποσυμφόρηση των ΤΕΠ είναι η χρήση ειδικού «βραχιολιού» παρακολούθησης της πορείας κάθε ασθενούς. Το σύστημα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη διαδρομή εντός του νοσοκομείου, επιτρέποντας την παρέμβαση σε σημεία συμφόρησης. Ε
φαρμόζεται ήδη σε μεγάλα νοσοκομεία όπως ο Ευαγγελισμός, ενώ τις επόμενες ημέρες ξεκινά και στο Αττικό. Μέχρι το 2026, ο στόχος είναι να καλύψει τα ΤΕΠ και των 100 δημόσιων νοσοκομείων.
Γραμμή 1566: 2.500 κλήσεις από την πρώτη ημέρα
Ένα ακόμη μέτρο προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εξυπηρέτησης είναι η νέα τηλεφωνική γραμμή 1566, που δέχθηκε 2.500 κλήσεις την πρώτη ημέρα λειτουργίας της. Σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους, ο αριθμός αυτός θα αντικαταστήσει σταδιακά όλες τις επιμέρους γραμμές του Υπουργείου Υγείας και θα είναι η βασική επαφή των πολιτών για διοικητικά θέματα υγείας – όχι για ιατρικές συμβουλές.